Zomer Dromen

Als de zon er weer is, eindelijk, begin ik altijd met dromen over de zomer. Over urenlang op het strand schelpen zoeken, spelen met zand en water, dagenlang in de natuur wandelen, eigenlijk over dingen doen die ik elke dag wel wil doen met de kinderen. In mijn enthousiasme koop ik dan de Zeeman, de speelgoedwinkel en de Wibra leeg. Zwembandjes, emmertjes, schepjes, ballen, opblaaswaterspeelgoed, waterpistolen … dat loopt gauw in de papieren.

TIP: voordat je losbarst, zoek alles wat op dat speelgoed lijkt op en zet alles bij elkaar in de tuin of op je balkon. Laat dan de kinderen erop reageren. En ga DAARNA naar de winkel. Grote kans dat je niet veel hoeft te kopen.

Wat ik standaard doe, is na de zomer dit soort speelgoed inslaan, net zoals ik kerstspullen direct na kerst koop. Scheelt vaak 50% of meer. Voor de kinderen maakt het niets uit. Zij hebben plezier. En dat is wat telt.

Fijne zomer!

foto blog singlemoeder

 

